BENVINGUTS AL BLOG D'HABILITATS COMUNICATIVES, ESPERO QUE US SIGUI DE GRAN AJUDA L'INFORMACIÓ QUE RECULL.
MOLTES GRÀCIES PER VISITAR AQUEST BLOG!

dimarts, 25 d’octubre del 2011

EXE-LEARNING

L’EXE-LEARNING:
  
És una eina que serveix per a crear noves unitats didàctiques d’una manera molt fàcil i senzilla. Aquesta aplicació t’ofereix introduir diversos recursos multimèdia com són: animacions, imatges, vídeos, expressions matemàtiques... que completen molt més la teva pàgina web. S’utilitza molt per crear activitats multimèdia per als alumnes.

EN EDUCACIÓ ENS POT SER ÚTIL PER DIVERSOS MOTIUS:


-          Crear materials educatius per als nostres alumnes com són: webquests, caceres del tresors, moodle, etc., entre altres alternatives.
-          També pot ser un recurs per al professor, ja que ho pot penjar a la xarxa fàcilment i compartir-ho amb la resta del món o enviar-ho a tots els seus alumnes per a que assoleixin millor els continguts.
-          La tipologia d'activitats pot ser molt diversa: preguntes  lliures, preguntes de selecció múltiple...
-          L’autor d’aquesta aplicació no té la necessitat de conèixer el llenguatge sobre la programació d’ Internet (html, XML,etc) ja que el procediment de creació és molt senzill.
-          Aportem als nostres alumnes noves fonts d’informació per a la seva formació acadèmica.
-          Fomentem l’ús de les noves tecnològies

Per a més informació:




LA PDI A L'AULA

“És una pissarra tecnològica integrada per un ordenador, un vídeo projector i una tableta digitalitzadora inalàmbrica que permet projectar continguts digitals a través d’un ordenador, en un format idoni per a la visualització en grup i interactuar des de qualsevol part de l’aula a través de la tableta. A més a més també es pot interactuar a través del tacte a la pantalla, dels simuladors de retoladors i borrador o mitjançant els perifèrics del ordenador (teclat, ratolí...).”


 En el mercat hi ha dos tipus de pissarres, les digitals i les interactives. Aquestes són les seves semblances i diferències:

PISSARRA DIGITAL
PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA

  • SEMBLANCES


    1. Escriure i dibuixar des de l’ordenador i amb colors ("funció pissarra" utilitzant un editor de textos)
    2. Emmagatzemar informació.
    3. Visualitzar text, imatges, sons...
    4. Interactuar: amb programes i persones.


  • DIFERÈNCIES

  • No es pot escriure directament sobre la pantalla
  • Es pot escriure directament sobre la pantalla, subratllats, etc.
  • No pots interactuar en programes
  • Pots interactuar en programes


La pissarra digital és un suport tecnològic que actualment s’utilitza en les nostres escoles. La PDI està formada per tres elements bàsics:

  • Ordenador: Ha de disposar de un ratolí, teclat, DVD, altaveus i micròfon.
  • Projector: Canó electrònic, situat normalment al sostre,accionat amb un comandament a distancia que permet dirigir la pantalla.
  • Pissarra blanca: Lloc on es projecta la presentació,i a més a més, amb un punter podem anotar diferents coses a sobre les imatges, sons i  textos que s’estan reproduint.


Amb aquests tres elements els nostres alumnes podran visualitzar perfectament la nostra explicació. Aquest recurs permet compartir i comentar tot tipus de treballs realitzats pels professors i els alumnes.  És un element innovador i atreu l’atenció dels nens.
És una metodologia d’aprenentatge totalment dinàmica i divertida ja que utilitzem diferents elements audiovisuals.

LA PDI ENS PROPORCIONA

  • Augmenta la participació dels alumnes. Els sol agradar sortir a presentar materials i treballs. Permet compartir imatges i textos i facilita el debat.
  • Augmenta l’atenció i retentiva dels estudiants, en participar més en les classes.
  • Motiva, augmenta el desig d'aprendre dels estudiants
  • Augmenta la comprensió: multimedialitat, més recursos disponibles per a mostrar i comentar, major interacció. Permet visualitzar conceptes i processos difícils i complexos.
  • Facilita el tractament de la diversitat d'estils d'aprenentatge: potencia els aprenentatges dels alumnes d'aprenentatge visual, alumnes d'aprenentatge cinestètic o tàctil (poden fer exercici on s'utilitzi el tacte i el moviment en la pantalla)
  • Ajuda en Educació Especial. Poden ajudar a compensar problemes de visió (en la PDI es pot treballar amb caràcters grans), audició (la PDI potència un aprenentatge visual), coordinació psicomotriu (en la PDI es pot interactuar sense ratolí ni teclat).
  • El professor es pot concentrar més en observar als seus alumnes i atendre les seves preguntes (no està mirant la pantalla de l'ordinador)
  • Augmenta la motivació del professor: disposa de més recursos, obté una resposta positiva dels estudiants, etc.
  • El professor pot preparar classes molt més atractives i documentades. Els materials que vagi creant els pot anar adaptant i reutilitzar cada any. 

APLICACIONS DE LA PDI A L'AULA:

  • Explicar qualsevol temàtica a través d’imatges mòbils, vídeos, sons, etc.
  • Proporcionar activitats o jocs dedicats a qualsevol tema, on s’interactuï mitjançant el tacte (el cos humà, geografia, planetes, etc.).
  • Mostrar i explicar contes estàtics o mòbils.
  • Realitzar encàrrecs o tasques del dia a dia (passar llista, “quin temps fa?”, recordar qualsevol cosa, etc.)  
  • Dibuixar lliurement amb diversos colors i eines digitals.
  • Fer vídeo- conferències amb altres centres d’arreu del món.
  • Recercar  informació curiosa i d'interès general.
  • I molts recursos més. 

Per a descarregar-lo heu de disposar del número de sèrie d’un producte Smart. Si es disposa d’aquest número, la descàrrega la podeu fer des d’aquesta adreça: