“LA CACERA DEL TRESOR”
“Una cacera del tresor és un recurs d’activitats amb múltiples possibilitats didàctiques i competencials que es poden adequar a les diferents temàtiques i nivells educatius.”
Pretenen amb la seva dinàmica captar l’atenció dels diferents alumnes i treballar diferents continguts d’interès per poder adquirir determinats coneixements.
L’ESTRUCTURA d’aquesta eina és la següent:
- Capçalera: títol de la temàtica a tractar.
- Introducció: breu explicació de la temàtica a tractar.
- Preguntes: diferents preguntes de la temàtica a tractar.
- La gran pregunta: Una pregunta que faci reflexionar i que sigui la més rellevant.
- Recursos d’Internet: Recursos de la xarxa on poden trobar la informació necessària per a respondre les preguntes.
- Avaluació: Com s’avaluarà aquesta activitat.
Com a futura docent, cal saber, que es poden realitzar diverses activitats amb aquesta aplicació com per exemple; explicar un conte, explicar conceptes específics, entre molts altres, i per no fer-ho de manera tan tradicional, doncs nosaltres com a docents hem de saber innovar i ensenyar als nostres alumnes que l’aprenentatge pot ser molt interessant.
El treball amb les “caceres del tresor” IMPLICA:
- El treball en equip.
- La interacció i participació de tots.
- Responsabilitat individual i de grup.
- Familiarització amb els recursos “on line”.
- Organitzar la informació per categories.
- El desenvolupament d'habilitats socials.
- Una activitat globalitzadora.
CARACTERÍSTIQUES DE “les caceres del tresor”:
- Trencar els límits de l'aula tradicional.
- Revalorar, en gran mesura, el text escrit i la destresa mental i operativa en els procediments de tractament de la informació.
- Converteix als alumnes i educadors en processadors i creadors d'informació.
- Desenvolupa activitats col•laboratives d'ensenyament i d'aprenentatge entre institucions i amb altres persones en el ciberespai.
- Promou criteris i genera habilitats per a la discriminació de la informació oposada la qual pot ser molt variada, contradictòria, inadequada i fins i tot incomprensible.
- Revalora el paper dels docents com orientadors i mediadors, actualitzant les seves destreses per a treballar en situacions que les desigualtats poden ser molt notòries.
- Potencia les megahabilidades comunicatives.
Per CREAR-LES:
Per tal de crear una cacera del tresor, disposen de plantilles i generadors molt fàcils d’utilitzar. Podeu consultar les adreces següents:
A més, tenim l'opció de fer-la en un bloc, en una presentació amb Impress o Powerpoint, en un document de text d'OpenOffice o Word, amb el Google Sites o amb el Guia.
O a través de:
EXELARNING: http://exelearning.org
Aquest projecte desenvolupa un codi obert lliurement disponible en creacions d’aplicacions per ajudar als professors i acadèmics en la publicació de continguts web sense la necessitat de dominar HTML o XML. Els arxius creats es poden exportar en el contingut del paquet IMS, SCORM 1.2, IMS o formats comuns cartutx o com a simples pàgines web independents.
Després amb aquest paquet pots crear a través de www.tinet.cat, el qual pots pujar-lo per FTP al seu servidor i et permetrà tenir una pàgina publicada a Internet, que posteriorment podràs donar d'alta als Directoris, bé com a web tinetaire o bé com web d'empresa.
Valoro molt positivamet que ens ensenyen aquest tipus de recursos, ja que d'aquesta manera ens adonem com a futurs docents que a es poden treballar moltes coses a partir de les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació), i tenint en compte que cada cop tindran més cabuda i més protagonisme dins les aules, és important que sabem treballar-les i treure’ls el màxim fruit, que el tenen.
FEU-NE ÚS!