BENVINGUTS AL BLOG D'HABILITATS COMUNICATIVES, ESPERO QUE US SIGUI DE GRAN AJUDA L'INFORMACIÓ QUE RECULL.
MOLTES GRÀCIES PER VISITAR AQUEST BLOG!

divendres, 21 d’octubre del 2011

L'IMPORTÀNCIA DE LA WEBQUEST

El model de WEBQUEST va ser desenvolupat per Bernie Dodge en 1995, el qual va definir com:

“Activitat orientada a la investigació on tota o quasi tota la informació que s’utilitza procedeix de recursos de la web”

Una WEBQUEST és una eina educativa, en la qual és desenvolupen activitats orientades cap a la investigació d’informació en la pròpia xarxa d’Internet.



Prinicapls OBJECTIUS de la webquest:

  • Despertar interès e l’alumne.
  • Permetre que l’alumne elabori el seu propi coneixement al mateix temps que porta a terme l’activitat.
  • Saber navegar per la web amb una tasca en ment.
  • Emprar el seu temps d’una forma més eficaç, utilitzant i transformant la informació.


Principals  ELEMENTS de la webquest:
  • Portada amb un títol atractiu de la temàtica a tractar. 
  • Introducció, on s’estableix la gran qüestió i explica informació relacionada amb la tasca.
  • Tasca, resultat final de l’activitat que els alumnes han portat a terme.
  • Procés, on es descriuen els passos a seguir per portar a terme les tasques, incloent els diferents recursos d’ajuda.
  • Avaluació, com s’avaluarà la realització de la tasca.
  • Conclusió, animar a continuar amb aquest tipus d’aprenentatge als nostres alumnes. S’hi pot afegir una mena de conclusió, però, només l’autor de la WEBQUEST.

Principals TÍPUS de webquest:

  • A CURT TERMINI:
L'objectiu educacional d'un WebQuest a curt termini és l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries.
Un WebQuest a curt termini es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe.
  • A LLARG TERMINI:
L'objectiu educacional d'un WebQuest es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe. Implica major nombre de tasques, més profundes i elaborades; solen culminar amb la realització d’una presentació amb una eina informàtica de presentació (power point, pàgina web...)
  • MINIQUEST:
Consisteixen en una versió reduïda de les WebQuests, en què només es consideren tres passos: escenari, tasca i producte. Poden ser construïdes per docents experimentats en l'ús d'Internet en 3 o 4 hores i els alumnes les realitzen completament en el transcurs d'una o dues classes com a màxim. Poden ser utilitzades per professors que no compten amb molt de temps o que tot just s'inicien en la creació i aplicació de les WebQuests.

Com CREAR la webquest:

A través de:

EXELARNING:   




Algunes COSES INTERESSANTS de la webquest:

Entra-hi i ho descobriràs: 



Un lloc de referència per treballar diferents aspectes culturals i emocionals amb els nostres futurs alumnes, per tant, un espai on poden interactuar uns amb els altres i així, enriquir-se. 
Qui diu que això no es una assignatura que cal treballar a l'escola?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada