El model de WEBQUEST va ser desenvolupat per Bernie Dodge en 1995, el qual va definir com:
“Activitat orientada a la investigació on tota o quasi tota la informació que s’utilitza procedeix de recursos de la web”
Una WEBQUEST és una eina educativa, en la qual és desenvolupen activitats orientades cap a la investigació d’informació en la pròpia xarxa d’Internet.
Prinicapls OBJECTIUS de la webquest:
- Despertar interès e l’alumne.
- Permetre que l’alumne elabori el seu propi coneixement al mateix temps que porta a terme l’activitat.
- Saber navegar per la web amb una tasca en ment.
- Emprar el seu temps d’una forma més eficaç, utilitzant i transformant la informació.
Principals ELEMENTS de la webquest:
- Portada amb un títol atractiu de la temàtica a tractar.
- Introducció, on s’estableix la gran qüestió i explica informació relacionada amb la tasca.
- Tasca, resultat final de l’activitat que els alumnes han portat a terme.
- Procés, on es descriuen els passos a seguir per portar a terme les tasques, incloent els diferents recursos d’ajuda.
- Avaluació, com s’avaluarà la realització de la tasca.
- Conclusió, animar a continuar amb aquest tipus d’aprenentatge als nostres alumnes. S’hi pot afegir una mena de conclusió, però, només l’autor de la WEBQUEST.
Principals TÍPUS de webquest:
- A CURT TERMINI:
L'objectiu educacional d'un WebQuest a curt termini és l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries.
Un WebQuest a curt termini es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe.
Un WebQuest a curt termini es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe.
- A LLARG TERMINI:
L'objectiu educacional d'un WebQuest es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe. Implica major nombre de tasques, més profundes i elaborades; solen culminar amb la realització d’una presentació amb una eina informàtica de presentació (power point, pàgina web...)
- MINIQUEST:
Consisteixen en una versió reduïda de les WebQuests, en què només es consideren tres passos: escenari, tasca i producte. Poden ser construïdes per docents experimentats en l'ús d'Internet en 3 o 4 hores i els alumnes les realitzen completament en el transcurs d'una o dues classes com a màxim. Poden ser utilitzades per professors que no compten amb molt de temps o que tot just s'inicien en la creació i aplicació de les WebQuests.
A través de:
EXELARNING:
Entra-hi i ho descobriràs:
Un lloc de referència per treballar diferents aspectes culturals i emocionals amb els nostres futurs alumnes, per tant, un espai on poden interactuar uns amb els altres i així, enriquir-se.
Qui diu que això no es una assignatura que cal treballar a l'escola?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada